Welke winkel je tegenwoordig ook inloopt, ze hebben één ding gemeen: overal kun je op één of andere manier member worden en meedoen aan een spaaractie. Vaak met een pasje en bijbehorend (online) account. Maar ook stempelacties blijven nog altijd ongekend succesvol en daarom populair. En terecht, vinden wij. In dit blog lees je 3 belangrijke redenen waarom ook jij van stempelacties kunt profiteren!
De meest logische reden om een stempelkaart te maken en te starten met een spaaractie, is het creëren van loyaliteit bij je klant en potentiële klanten. Jouw klant is sneller geneigd om terug te komen, als daar iets tegenover staat. In dit geval een stempel bij bijvoorbeeld besteding van een x-bedrag. Zeker wanneer het einde van de stempelactie in zicht komt, wordt de drang om het ‘doel’ te behalen steeds groter. En een volle stempelkaart leidt vervolgens weer tot een leuke korting, een product of dienst.
Wist je dat de grote supermarkten tijdens de tijdelijke spaaracties hun omzet zien verhogen met zo’n 10 tot 20%? Dat zijn toch geen verkeerde cijfers en bewijzen dat mensen nog altijd gevoelig zijn voor het sparen van korting of voor producten.
We leven in een digitaal tijdperk. Zonder internet en smartphone kun je eigenlijk niet meer goed meekomen in de maatschappij. Toch is het voor veel mensen niet zo vanzelfsprekend om alle persoonlijke gegeven zo maar te delen. En dat is wat er vaak gebeurd als je je aanmeldt voor een online spaarprogramma. Een stempelkaart heeft daar geen last van. Lekker ‘ouderwets’ stempelen zonder gedoe en zonder registratie. En voor de klant is het effect uiteindelijk hetzelfde: je spaart voor korting of voor producten.
Dus door bewust te kiezen voor niet-online spreek je een extra grote groep mensen aan. Zo kun je de spaaractie maximaal benutten!
Ergens voor sparen, dat vindt bijna iedereen leuk! Zeker als je er geen of weinig moeite voor hoeft te doen en er iets leuks of nuttigs in het vooruitzicht wordt gesteld. En of dat nou iets voor kinderen, jongeren of juist de ouderen: sparen gaat door alle lagen van de bevolking heen. Jong, oud, rijk of arm: sparen doet iedereen graag. Je spreekt er dus eenvoudig een grote groep mensen mee aan die jij als klant hebt en wilt houden of juist wilt begroeten als nieuwe klant.
Tip: zorg er wel voor dat het doel waar de mensen voor kunnen sparen de moeite waard is. Het liefst iets wat een zo groot mogelijk deel van jouw doelgroep aanspreekt. Bij een bakker zal het sparen voor een gratis brood waarschijnlijk beter aanslaan dan sparen voor bijvoorbeeld een gereedschapsset.
Zo, nu je bent overtuigd van het inzetten van een spaaractie, kun je aan de slag. Een stempelkaart maken precies zoals jij dat wilt? En deze exact ontwerpen zoals jij voor ogen hebt? Dat doe je natuurlijk bij Flyerzone! Gedrukt op de beste en mooiste papiersoorten, zodat jij voor die professionele uitstraling kunt gaan die bij jou past. En natuurlijk vind je hier ook een bijpassende stempel. Laat het sparen maar beginnen!