Leestijd 2 minuten
trends van 2016
Jorrit
Drukwerk is nog steeds enorm populair. Natuurlijk blijft het gebruik van online marketing toenemen, maar met drukwerk kun je iets overbrengen dat je online niet lukt. Papier is tastbaar, ruik je én inspireert je. Benieuwd naar de trends die we in 2016 voorbij hebben zien komen? Check snel dit blog!
Wat ons dit jaar het meest is opgevallen, is minimalisme: drukwerk in de meest eenvoudige vorm. Geen grote schreeuwende teksten en afbeeldingen, maar terug naar de basis van drukwerk. Dat betekent dát laten drukken wat je daadwerkelijk wilt vertellen. Niet meer en niet minder.
Deze vorm van minimalisme zien we ook terug in de huidige maatschappij; de hang naar authenticiteit, producten van eigen bodem en spullen die lang mee gaan. Dit gaat dus vaak gepaard met de keuze voor kwaliteit. Gelukkig ben je ook dan bij ons aan het goede adres :)
Maar hoe zie je dat minimalisme nu eigenlijk terug in de ontwerpen? Wat we dit jaar veel voorbij hebben zien komen is simpel, maar met een slim design. Hiermee bedoelen we grote opvallende afbeeldingen op een poster met bijvoorbeeld maar 2 tekstregels: de naam van het product en de prijs. That's it! Wordt er wel meer tekst gebruikt, bijvoorbeeld in een brochure? Dan wordt volop gebruik gemaakt van simpele, maar stijlvolle iconen. Hierdoor blijft de tekst aantrekkelijk om te lezen. Drukwerk in de puurste vorm!
Bron: Pinterest.
Meer inspiratie nodig? In ons vorige blog vertellen we alles over de leukste kersttafelschikking!