Leestijd 2 minuten
briefpapier
Marc
Schrijven zegt meer. Dus als je al eens iets schrijft (of gewoon typt op je Mac), dan is het natuurlijk wel gaaf als je dit op je eigen briefpapier doet. Het meeste briefpapier dat voor zakelijk gebruik wordt ingezet, bevat het logo. Maar je kunt ook veel verder gaan met je huisstijl. Hoe? Check 't in dit blog!
Als ondernemer is het ontzettend handig om een huisstijlpakket te hebben. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes, enveloppen én briefpapier. Juist omdat dit als één pakket wordt gezien is het belangrijk om hier eenheid in te hebben. Je kunt dus op elk drukwerk je huisstijlelementen terug laten komen. En ja, daar kun je heel ver in gaan. Gaaf!
Als je je briefpapier voor zakelijk gebruik wilt inzetten, dan is het van belang dat je even voor jezelf op een rijtje zet wat je hierop precies allemaal kwijt wilt. Verstuur je bijvoorbeeld met regelmaat lange brieven? Dan kun je iets minder uitpakken met je huisstijl. Het gaat er natuurlijk om dat je brief gelezen wordt, dus je tekst moet niet in het niet vallen. Heb je dat voor jezelf helder, dan kun je aan de slag met je ontwerp!
Stuur jij af en toe een factuur en eigenlijk nooit lange teksten? Dan kun jij dus helemaal los gaan qua ontwerp. Zowel boven, onder als links en rechts. Niets is te gek! Wil je toch erg uitpakken, maar verstuur jij wel lange brieven? Dan kun je natuurlijk de achterkant van je briefpapier gebruiken als 'tekenblad'. Zo kun jij toch aan de ontvanger jouw creativiteit showen. Waar wacht je nog op? :)
Bron: Pinterest.
Meer inspiratie nodig? In ons vorige blog vertellen we alles over deurhangers, zeker een kijkje waard!