Het is tijd om je product of dienst te promoten. Het drukken van flyers is een manier om relatief eenvoudig veel mensen te bereiken! Maar hoeveel flyers heb je nodig om iedereen te bereiken die je wilt bereiken? In dit blog leggen we in stappen uit waar je over na moet denken om genoeg flyers te hebben om je doel te bereiken!
Als eerste is het goed om te weten wat je wilt bereiken met het spreiden van de flyers. Voordat je begint met een marketingcampagne is het handig om erachter te komen hoeveel mensen je wilt triggeren om actie te ondernemen. Gemiddeld 1-5% van de mensen die de flyer zien, doen dit. Hiermee kun je al vrij goed een inschatting maken van het aantal flyers dat je nodig hebt. Stel je hebt een campagne en streeft naar 100 nieuwe klanten en we nemen een response rate van 3%. Dan heb je 3334 flyers nodig om je doel te behalen. Nu nemen we natuurlijk het gemiddelde en algemene percentage van de verwachte nieuwe klanten. Maar als je al vaker campagnes hebt gedaan kun je cijfers gebruiken van voorgaande campagnes. Deze cijfers geven al een veel beter beeld van de respons rate die voor jou geldt.
Is je flyer het hoofdmiddel voor je campagne? Dit is belangrijk om over na te denken. Het kan namelijk zijn dat je flyers wilt gebruiken als ondersteuning bij een lopende online campagne. Hierbij is het niet nodig om veel flyers te laten drukken, aangezien het puur als ondersteuning dient. Is de flyer het enige middel waarmee je gaat promoten? Dan zul je meer flyers nodig hebben om jouw campagne te promoten! Dit zijn dus verschillende gevallen waarbij het aantal al erg kan verschillen.
Bij flyers is de oplage van invloed op de prijs. Bij een grotere oplage wordt de prijs per stuk voordeliger. Hierdoor is het goed om te kijken of je flyer tijdgebonden is aan een actie. Dan is dit namelijk minder van toepassing. Heb je een tijdloze flyer ontworpen? Dan kun je beter één keer een grote oplage bestellen in plaats van meerdere keren kleinere oplages. Deze kunnen dan apart gelegd worden voor een later moment. Hierdoor hoef je het niet opnieuw te bestellen waardoor je uiteindelijk duurder uitkomt.
Flyers versturen kan op verschillende manieren gedaan worden. Je kunt flyers versturen vanuit een bestaand adressenbestand. Dit kan een bestand zijn gebaseerd op je klanten maar ook een lijst met alle adressen binnen een bepaald postcodegebied. Hiermee kun je heel makkelijk bepalen hoeveel flyers je ongeveer nodig hebt. Als je een eigen klantenbestand hebt, kun je eenvoudig deze erbij pakken en zien naar hoeveel klanten je de flyer wilt versturen. Door dit aantal te bestellen heb je precies genoeg om naar je klanten te sturen. Denk hierbij er wel aan om een beetje marge te hebben en iets meer te bestellen. Dan houd je altijd een paar over voor jezelf, of als je toch een paar te kort komt kun je deze nog gebruiken.
Als je een aantal wilt versturen op basis van een postcodebestand, dan kun je ongeveer uitgaan van de volgende aantallen:
Deze aantallen kun je dus in je hoofd houden bij het bestellen van je flyers als je ze wilt versturen op basis van een postcode lijst.
Ben je van plan om te gaan flyeren? Met 1.000 tot 2.000 flyers kom je dan al heel ver. Als je naar een beurs gaat is het beter om rond de 5.000 mee te nemen. Van tevoren kun je namelijk niet weten hoeveel mensen er komen en je kunt aanspreken. Dit zorgt er dan voor dat je niet met lege handen komt te staan en genoeg flyers bij je hebt.
Nu je weet hoeveel flyers je nodig hebt is het tijd om ze te bestellen! Bij Flyerzone kun je eenvoudig elke oplage bestellen die je wilt. Neem dus snel een kijkje en laat je ontwerp prachtig drukken en begin met het verspreiden!